Punca Belum Hamil Disebabkan Ketidakseimbangan Hormon

Assalamualaikum. Pagi ni saya nak share satu post yang kawan saya share kat FB dia. Pada saya usaha yang betul untuk hamil adalah kita usaha berlandaskan ilmu. Bila kita tahu tahap kesihatan kita, tanya doktor apa yang tak kena, baru la mudah hamil. Kesuburan tu bahagian dalaman tubuh..luaran tak nampak. So anda perlukan doktor untuk diagnosis keadaan tubuh anda.



WANITA SUKAR HAMIL, DIKESAN APABILA HORMONNYA TIDAK SEIMBANG

Sepanjang kehidupan seorang wanita, satu kelenjar ovari mengandungi beribu-ribu folikel, dan folikel-folikel ini ibarat kelompang air yang mengandungi telur ovum.

Bagaimana tubuh memberitahu kelenjar ovari untuk mematangkan dan mengeluarkan ovum dari ovari?

Inilah yang dinamakan keseimbangan hormon. 

Kelenjar pituitari yang terdapat di otak akan mula melepaskan hormon FSH pada awal kitaran haid. Apabila hormon FSH ini semakin meningkat dan mencapai satu tahap, ia akan memberikan isyarat kepada folikel di ovari untuk matang. 

Apabila folikel semakin matang, ia akan mengeluarkan hormon estrogen. Tahap estrogen yang semakin meningkat, menyebabkan kelenjar pituitari menghentikan pengeluaran hormon FSH. 

Jika folikel gagal untuk matang, badan itu terus mengeluarkan FSH dan tahap FSH kekal tinggi. 

Wanita dengan masalah keseimbangan hormon akan menunjukkan tahap FSH yang tinggi. Inilah sebabnya mengapa doktor melakukan ujian FSH. Jika tahap FSH terlalu tinggi, bermakna terdapat masalah fungsi ovari yang tidak dapat mematangkan folikel. 

Jika folikel yang tidak matang, telur ovum, tidak akan dikeluarkan.

Pada wanita yang normal, folikel akan mengeluarkan hormon estrogen. Pada satu tahap, estrogen akan memberikan isyarat kepada kelenjar pituitari untuk melepaskan Lutenizing Hormon (LH). 

LH pula akan menyebabkan folikel untuk membuka dan membebaskan telur yang matang. Ini dinamakan ovulasi. 

Apabila komunikasi antara kelenjar pituitari, ovari dan folikel berlaku dengan betul, ovulasi tidak berlaku.

Sebab itu ramai wanita yang lama berkahwin tetapi gagal untuk hamil kerana tidak berlaku ovulasi.

Saya pernah terbaca, dulu Shaklee menjalankan penyelidikan 2 tahun untuk menghasilkan produk Evening Primrose Oil (EPO). Tapi akhirnya Shaklee menemui apa yang perlu adalah Gamma Linoleik Acid dalam EPO tersebut dan sumber yang kaya dengan GLA adalah dari minyak Borage. Maka terhasillah GLA Complex yang lebih baik dari EPO selepas penyelidikan lebih 2 tahun.
So untuk hamil, GLA adalah supplement wajib untuk memastikan hormon dalam tubuh seimbang. Banyak punca ketidakseimbangan hormon antaranya pemakanan yang mengandungi banyak bahan pengawet, gaya hidup tak sihat contohnya suka sangat nak elakkan diri dari berpeluhh..sedangkan peluh tu la yang keluarkan toksin2 dalam badan..hahah..

Anda boleh pilih untuk beli sendiri secara pantas melalui laman Shaklee atau boleh menghubungi saya untuk tujuan pembelian. Jika anda memilih untuk membeli sendiri, sila klik Beli Sekarang. Pembelian pantas menggunakan Visa atau Master Card (Debit / Credit Card)


Rahsia Jadi Ahli Shaklee Secara Percuma Terbongkar
Hubungi Saya :




FB Syue Wana | 016-7114304 (sms/whatsapp) | yuna.stitchz@gmail.com
www.facebook.com/messages/FreeVitamins

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* COD - Skudai; Gelang Patah; Bukit Indah; Perling; Tun Aminah; Tampoi; Bandar Baru Uda; Kempas; Mount Austin, Larkin; Taman Pelangi; Permas Jaya; Ulu Tiram; Masai; Pasir Gudang; Johor Bahru amnya dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA.

0 comments:

Post a Comment

LINKIN WITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contributors