Thyroid Cyst Mengecut Dengan Set D Shaklee

Assalamualaikum. Pernah dengar penyakit thyroid? thyroid ni salah satu penyakit yang tidak diketahui puncanya. Ia masih misteri. Bagi pesakit thyroid, cyst atau ketulan akan terbentuk pada bahagian leher seperti dalam gambar di bawah. Bila saya google image, saya ada terjumpa kanak-kanak kecil juga ada yang mengalaminya.

Apa itu Thyroid? Jika anda lihat gambarajah di bawah, kelenjar tiroid ialah organ endokrin yang terletak di leher manusia. Fungsinya ialah mengeluarkan hormon tiroid. Antara hormon yang terpenting ialah Thyroxine (T4) dan Triiodothyronine (T3). Hormon-hormon
ini mengawal metabolisma (pengeluaran tenaga) manusia. 

Nodul tiroid boleh menjadi sama ada tidak berbahaya (benign) atau berbahaya (malignan). Sel nodul tidak berbahaya, merebak ke organ lain dalam badan mahupun mengancam nyawa. Kira-kira 90 peratus nodul tiroid adalah tidak berbahaya.

Bagaimanakah tyhroid dirawat?

Diagnosis

Sekiranya pesakit menghidap simptom yang mencadangkan kewujudan sel kanser tiroid, doktor mungkin menjalankan pemeriksaan fizikal dan bertanya mengenai sejarah perubatan diri dan keluarganya.

Doktor yang merawat itu boleh menjalankan ujian makmal dan pengimejan untuk menghasilkan gambaran tiroid serta kelenjar lain.

Pemeriksaan fizikal: Sebelum itu, doktor akan merasa tengkuk, tiroid, peti suara dan nodus limfa untuk memeriksa sebarang ketumbuhan atau bengkak.

Ujian darah: Doktor mungkin menguji darah pesakit untuk sebarang keluarbiasaan paras hormon rangsangan tiroid (TSH) dalam darah.

TSH terdiri daripada kelenjar pituitari dalam otak dan mampu merangsang pelepasan hormon tiroid serta mengawal kepantasan pertumbuhan sel folikular tiroid.

Ultrasonografi: Alat ultra bunyi menggunakan gelombang bunyi melantun pada tiroid dan komputer menggunakan gema untuk menghasilkan imej dipanggil sonogram.

Dari gambar itu, doktor boleh mengenal pasti bilangan nodul, saiz dan adakah mendatangkan bahaya kepada pesakit.

Pengimbasan Radionuklida: Doktor mengarahkan pengimbangan perubatan nuklear yang menggunakan sedikit bahan radioaktif untuk menimbulkan imej nodul tiroid.

Biopsi: Pembuangan tisu untuk mencari sel kanser dipanggil biopsi. Ia boleh menunjukkan kanser, perubahan tisu yang boleh mengakibatkan kanser dan keadaan lain. Biopsi merupakan satu-satunya cara terbaik untuk mengesan sama ada nodul itu bersifat kanser atau tidak.

Jika melalui pemeriksaan mendapati thyroid tersebut tidak merbahaya, adakah terdapat cara mengecuutkannya secara semulajadi? Jawapannya ya kerana berdasarkan perkongsian pengalaman Puan Ziema Naa seperti dalam testimoni di bawah, thyroid cyst yang dikenalpasti sejak 4 tahun lepas mengecut selepas 2 minggu menggunakan set D.
Apakah set D dan vitamin apakah yang terkandung dalam set D. Set D merupakan set kecantikan wajah yang terdiri dari vitamin C, B-Complex dan Vitamin E. Vitamin C dan E merupakan antioksidan kuat manakala vitamin B-Complex diperlukan untuk banyak proses biologi dalam tubuh. Kekurangan sesetengah vitamin boleh menjadi punca mengapa thyroid berlaku.

Anda boleh pilih untuk beli sendiri secara pantas melalui laman Shaklee atau boleh menghubungi saya untuk tujuan pembelian. Jika anda memilih untuk membeli sendiri, sila klik Beli Sekarang. Pembelian pantas menggunakan Visa atau Master Card (Debit / Credit Card)


Rahsia Jadi Ahli Shaklee Secara Percuma Terbongkar
Hubungi Saya :




FB Syue Wana | 016-7114304 (sms/whatsapp) | yuna.stitchz@gmail.com
www.facebook.com/messages/FreeVitamins

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* COD - Skudai; Gelang Patah; Bukit Indah; Perling; Tun Aminah; Tampoi; Bandar Baru Uda; Kempas; Mount Austin, Larkin; Taman Pelangi; Permas Jaya; Ulu Tiram; Masai; Pasir Gudang; Johor Bahru amnya dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA.

0 comments:

Post a Comment

LINKIN WITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contributors