Buasir Bagi Ibu Mengandung - Tanda, Sebab Dan Tips Rawatan

Banyak pengalaman pertama yang kita nak kongsikan dengan semua orang. Lebih-lebih lagi pengalaman mengandung, tendangan yang pertama dari si anak. Hehe..teruja nak dikongsi. Tapi bila sebut tentang pengalaman pertama buasir..ehem..hehehe. Not exactly sesuatu yang seronok untuk kita sebarkan.




Sakit buasir sering dikaitkan dengan wanita mengandung terutamanya ketika mencecah trimester ketiga. Memang menyakitkan. Malangnya, sakit buasir semasa mengandung ini adalah perkara biasa.  Tapi tak semua ye..dianggarkan hanya 1/10 sahaja mengalami masalah buasir semasa mengandung. Saya dah dua kali pregnant..alhamdulillah takde masalah buasir ni. Sembelit pun tidak.

Semasa kita hamil, jumlah darah dalam badan akan bertambah. Dalam masa yang sama hormon progesteron pada tahap yang tinggi mengendurkan dinding salur darah kita. Salur darah yang berada di bawah rahim berkemungkinan akan membengkak dan meregang akibat tekanan daripada berat baby yang makin lama semakin membesar.  

Sembelit juga salah satu punca terjadinya buasir. Hmm..perkara terbaik yang kita boleh lakukan untuk cegah buasir semasa mengandung adalah mengelakkan diri dari sembelit. Jika kita sembelit, kebarangkalian untuk meneran amat tinggi..hehe. Jadi elakkan le meneran semasa membuang air besar ye.

Berdiri terlalu juga boleh jadi faktor kepada buasir ni terjadi. Bayangkan..ibu mengandung dengan bebanan pada perut, kerja pulak jenis kena berdiri untuk tempoh masa yang lama. Huhu.

Oleh yang demikian, kita perlu mencegah buasir dengan mengelak sembelit dari terjadi. Perkara utama yang kita perlu titik beratkan, kita ubah gaya hidup yang lebih sihat. Berikut ini antara tips saya syorkan:

Entri berikutnya saya akan update lebih banyak tips dan panduan bagi mencegah buasir dari semasa ke semasa. Kebanyakan reader saya mencari solusi mencari penawar buasir secara mudah dan selamat. Jika itu yang korang cari dan perlukan, saya syorkan anda cuba SET BUASIR SHAKLEE ni. Secara peribadinya, husband saya juga pernah mengalami buasir dan telah mencuba produk Shaklee yang bersesuaian dan berjaya mengatasinya. Korang boleh baca sendiri pengalaman sembuh husband saya di sini.

Anda boleh pilih untuk beli sendiri secara pantas melalui laman Shaklee atau boleh menghubungi saya untuk tujuan pembelian. Jika anda memilih untuk membeli sendiri, sila klik Beli Sekarang. Pembelian pantas menggunakan Visa atau Master Card (Debit / Credit Card)


Rahsia Jadi Ahli Shaklee Secara Percuma Terbongkar
Hubungi Saya :




FB Syue Wana | 016-7114304 (sms/whatsapp) | yuna.stitchz@gmail.com
www.facebook.com/messages/FreeVitamins

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* COD - Skudai; Gelang Patah; Bukit Indah; Perling; Tun Aminah; Tampoi; Bandar Baru Uda; Kempas; Mount Austin, Larkin; Taman Pelangi; Permas Jaya; Ulu Tiram; Masai; Pasir Gudang; Johor Bahru amnya dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA.

0 comments:

Post a Comment

LINKIN WITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contributors