Tesmoni Vivix - Obesiti Dan Diabetes a.k.a Kencing Manis

Dengan jumlah pesakit yang menjangkau 3 juta orang di Malaysia dan angka itu semakin meningkat saban tahun, potensi Vivix sebagai penawar kencing manis haruslah dikongsi bagi mengurangkan jumlah pesakit kencing manis yang semakin memenuhi hospital. Saya terjumpa artikel di bawah dan berminat untuk berkongsi dengan anda yang mempunyai masalah kencing manis. 


Berbeza dengan ubatan lain, Vivix bukanlah ubat tetapi makanan tambahan gred AAA (chelleh..hihi) yang mampu dalam masa yang sama menjadi penawar penyakit yang datang  serangkai dengan kencing manis seperti hypertension (darah tinggi), mesti lemah jantung atau “sakit paru-paru”, atau kombinasi kesemuanya sekali. Apapun jom layan realiti gaya hidup masa kini.
Sumber
Kajian yang diterbitkan oleh jurnal Lancet yang terkini menunjukkan diabetes (atau nama tempatannya “kencing manis”) telah meningkat sebanyak 2 kali ganda di serata dunia sejak tahun 1980. Angka itu meningkat dari 153 juta pengidap kepada 327 juta pengidap pada tahun 2011! Kajian ini dilakukan oleh para pengkaji dari Imperial College London dan Harvard University. Berdasarkan statistik yang dikeluarkan juga, rata-rata mereka adalah tergolong dari kategori ke-2 (diabetes tahap ke-2) yang mana kewujudannya tidak lain dan tidak bukan adalah disebabkan oleh gaya hidup yang lemah dan obesiti.




Bulatan biru ini merupakan lambang universal untuk penyakit kencing manis.

Situasi di Hospital

Menurut sebuah firma yang mengeluarkan ubat-ubatan (IMS Health), perbelanjaan untuk menghasilkan ubat-ubatan kencing manis ini yang mana dianggarkan bernilai £22 billion setahun mungkin akan terus meningkat kepada £30 billion setahun menjelang 2015! Ini fakta gila, memang gila.



 



Kadang-kadang terasa sadis ada, sedih pun ada. Apabila aku sakit dan berkunjung ke hospital kerajaan, semestinya ruangan menunggu di hadapan farmasi pasti dipenuhi dengan para pesakit yang hendak mengambil ubat. Untuk mengambil ubat apa sebenarnya? Jangan tanya aku, tetapi tanyalah mereka yang pernah bekerja di hospital kerajaan. Kawan aku (umur dalam lingkungan 25 tahun) yang bekerja sebagai seorang ahli farmasi di sebuah hospital kerajaan pernah menceritakan sebuah kisah yang bagi aku ngeri untuk didengari.



Kawan aku: Dik, datang nak ambil ubat apa? Sakit apa? Boleh tengok resit? (Ramah kawan aku ni) Pesakit: (Dengan muka sugul dan masam, tidak berkata apa-apa, lalu menyerahkan sekeping kertas) Kawan aku: Metformin..? Kencing Manis ke dik? Pesakit: (tak berkata apa-apa, tetapi mengangguk lemah) Kawan aku: Astaghfirullah… muda-muda lagi dah kena…



Serius sebenarnya masalah kencing manis ni di Malaysia. Kita tak berapa nampak situasi ini kerana kita tidak bekerja di Hospital. Orang yang bekerja di Hospital kerajaan sahaja (sebab kos rawatan murah, ubat disubsidikan oleh kerajaan) yang nampak akan gambaran sebenar situasi ini. Ayat seorang lagi rakan yang bekerja sebagai pembantu perubatan mungkin lebih kurang ajar, tapi realitinya, itulah dia Hospital di Malaysia – “Hospital sekarang ni setiap pagi dah jadi tempat melepak orang kencing manis, darah tinggi, sakit itu, sakit ini…”. Dan perlu anda tahu juga, selalunya kencing manis ini tidak akan bersendirian. Kalau tak hypertension (darah tinggi), mesti lemah jantung atau “sakit paru-paru”, atau kombinasi kesemuanya sekali.






Diabetic Foot Ulcer… arwah tok wan sebelah ayah meninggal kerana ini. Kaki dia terluka kerana terpijak kaca, dan lukanya pula lambat sembuh. Doktor menasihatkan dia supaya memotong kakinya (dah kronik) tetapi dia enggan. Akibatnya, dia meninggal dunia ketika usia aku tak sampai setahun. Kini, seluruh keluarga (adik-beradik) ayah kesemuanya mengidap kencing manis. Andaikata ini adalah disebabkan genetik, maka aku pasti tidak terlepas dari ancaman “lahanat” yang satu ini.


Sinonim dengan kematian



Kematian di kalangan manusia secara umumnya boleh dikelaskan kepada kategori berikut:

  1. Kemalangan – Kecuaian, kemalangan jalan raya, terbunuh.
  2. Penyakit berjangkit (communicable disease) – Malaria, AIDS, Tuberculosis, Wabak H5N1.
  3. Penyakit bukan berjangkit (non communicable disease) – Kanser, Kencing manis, darah tinggi, penyakit jantung
  4. Sakit kerana terlalu tua

Walaubagaimanapun, berdasarkan statistik terbaru PBB, 2 daripada 3 kematian yang berlaku di seluruh dunia adalah berpunca daripada penyakit bukan berjangkit (non communicable disease) sama ada dari kanser (terutamanya paru-paru), kencing manis, darah tinggi, dan penyakit berkaitan jantung! Sekali lagi, ini merupakan fakta gila! Memang gila! Lebih gila lagi apabila “kencing manis” juga mahu tumpang glamer dengan berdiri sebaris di situ.



Malah, Setiausaha Agung PBB, Ban Ki Moon menambah dalam laporan berkenaan bahawa empat penyakit utama bukan berjangkit ini telah muncul perlahan-lahan di negara-negara maju dan membangun, dan tanpa disedari mereka kini telah menjadi satu wabak global yang dahsyat!



Tahukah anda, datangnya penyakit bukan berjangkit di atas adalah disebabkan oleh gaya hidup yang SANGAT lemah? Ya, gaya hidup orang Malaysia yang SANGAT lemah seperti merokok, terlalu sibuk menghasilkan “stress” menerusi kerjaya masing-masing sampai tiada masa untuk bersukan mahu pun bersenam, kurang pengetahuan tentang amalan pemakanan sihat (tetapi lebihkan pula pengambilan makanan yang tidak sihat), dan kurangnya kesedaran terhadap tahap kesihatan seawal usia muda (bila dah tua, baru nak terhantuk, masa tu terngadah di atas katil pun tak berguna lagi), semua itu merupakan faktor kepada tahap kesihatan yang lemah. Obesiti ada di mana-mana, dan tak keterlaluan sekiranya aku berkata, “Anda sebenarnya sedang membunuh diri anda secara perlahan-lahan, mereka adalah pembunuh bersiri yang ada di mana-mana, kewujudan mereka (makanan ringan, rokok, dll) dianggap seperti kawan, walhal mereka adalah musuh di dalam selimut“.




Belum terlambat

Masih belum terlambat untuk bertaubat. Tak susah sebenarnya nak bertaubat dan caranya adalah, kembali merujuk kepada faktor-faktor tadi, katakan tidak faktor-faktor tadi. Adakah itu sesuatu yang susah?


Dan dikesempatan ini, aku nak kongsikan juga satu penemuan baru berkenaan rawatan diabetes tahap 2. Kajian yang diterbitkan oleh jurnal Diabetologia baru-baru ini oleh para penyelidik dari Newcastle University telah merumuskan diet ekstrim dengan mengambil 600kcal sehari untuk 8 minggu mampu untuk merawat penyakit kencing manis tahap 2 di peringkat awal.
Vivix dengan resveratrol dan campuran polifenol telah diuji dalam makmal dan terbukti melalui testimoni mampu membantu menyembuhkan banyak penyakit. Salah satu penyakit popular tersebut adalah kencing manis. Bagaimana Vivix membantu menyembuhkan kencing manis?

Resveratrol melalui kajian terbukti mengurangkan Glukosa dalam darah secara signifikan. Diabetes pula kebiasaanya terjadi disebabkan adanya rintangan insulin yang mana membran sel yang telah rosak menyebabkan reseptor insulin tidak sensitif terhadap insulin. Apabila binaan sel dalam badan kita rosak, itulah yang menyebabkan badan kita sakit. Vivix pula berperanan memperbaiki sel yang rosak dan memanjangkan umur sel. Lebih lanjut baca entri saya yang lepas. Ini termasuk memperbaiki sel kulit, otot, dan membantu pesakit diabetes pulih dari luka - trademark diabetes.

Vivix bukan sekadar mampu mengurangkan kadar glukosa dalam darah, malah ia terbukti menyembuhkan penyakit kencing manis En R. Jitendra secara total!
Mengurangkan bacaan gula dalam darah secara mendadak adalah petanda pertama keberkesanan Vivix dalam memulihkan kencing manis.

Manakala bacaan A1C untuk menunjukkan perkembangan diabetes jangka panjang juga menunjukkan kesan positif.
In October of 2007 I was diagnosed with a Basel Cell carcinoma (skin cancer) on my left shin. The Dermatologist cut and scraped it out and asked to see me again in 6 months. In July of 2008 the lesion had not healed and appeared to be even larger. We scheduled a surgical procedure to remove the entire lesion including going as deep as needed and excising healthy skin all the way around (about the size of a quarter).

In August I began using VIVIX. 4 weeks later, I went for the surgery and the cancer was essentially gone! I've been a dedicated Shaklee nutrition user for many years and VIVIX was the only difference in my supplement program. Ed has been diabetic for many years and on insulin for a number of them. He has struggled for a long time to get his A1C levels below 7 (these levels are measured every 6 months and are more important than the daily sugar levels to determine how well you are managing your disease). After 4 weeks on VIVIX his regular check-up indicated his A1C levels have dropped from 7.2 to 6.6. We're expecting even better results at the next checkup!
Ann & Ed Mangelsen
Kini anda dah faham bagaimana Vivix mampu merawat diabetes atau kencing manis. Rugi jika anda membiarkan penyakit tersebut terus menghantui diri anda. Apalah gunanya duit jika berpenyakit. Duit boleh dicari, tapi kaki kalau dah kena potong manakan sama dengan yang asli. Hubungi saya untuk mendapatkan harga terbaik. Sentiasa free postage untuk Vivix.

1- Sejarah Vivix
2- Vivix in detail
3- FAQ berkenaan Vivix
4- Testimoni Vivix


Anda boleh pilih untuk beli sendiri secara pantas melalui laman Shaklee atau boleh menghubungi saya untuk tujuan pembelian. Jika anda memilih untuk membeli sendiri, sila klik Beli Sekarang. Pembelian pantas menggunakan Visa atau Master Card (Debit / Credit Card)


Rahsia Jadi Ahli Shaklee Secara Percuma Terbongkar
Hubungi Saya :




FB Syue Wana | 016-7114304 (sms/whatsapp) | yuna.stitchz@gmail.com
www.facebook.com/messages/FreeVitamins

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* COD - Skudai; Gelang Patah; Bukit Indah; Perling; Tun Aminah; Tampoi; Bandar Baru Uda; Kempas; Mount Austin, Larkin; Taman Pelangi; Permas Jaya; Ulu Tiram; Masai; Pasir Gudang; Johor Bahru amnya dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA.

1 comments:

LINKIN WITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contributors