5 Langkah Mudah Detoks Turun Berat dan Kulit Cantik

Detoksifikasi adalah proses di mana badan menyahtoksin keluar dari badan yang diperoleh kerana bahan pencemar alam sekitar atau pengambilan makanan ringan dan diproses secara berlebihan.

Walaupun hati berkeupayaan membersih semua toksin, pada masa yang sama anda boleh mengikuti tips di bawah untuk memastikan bahawa anda mempunyai usus yang sihat dan kulit bersinar setiap hari. So, entri kali ni saya bagi tips 5 cara mudah detoks secara semulajadi.

1. MINUM BANYAK AIR
Semakin banyak air yang anda minum, lebih banyak toksin akan dihapuskan dari tubuh anda. Orang biasa memerlukan sekurang-kurangnya dua liter air setiap hari. Jika anda tidak mendapat air yang mencukupi, toksin akan kekal di dalam badan anda, beredar di sekitar aliran darah,  berpotensi menyebabkan pelbagai masalah. Pastikan anda tetap terhidrasi supaya sistem anda berjalan pada tahap optimum. Tambah sedikit lemon di dalam air anda juga. Ia membantu menggalakkan pencernaan.


2. KURANGKAN KOPI


Rules of thumb - makan makanan berkhasiat. Hadkan pengambilan kafein dan bukan terus melupakannya. Saya tahu sebab saya pun tidak boleh hidup tanpa kopi pada waktu pagi. Tetapi anda harus sedar tentang berapa banyak yang anda ambil. Kafein baik-baik saja jika diminum secara sederhana tetapi, apabila terlalu banyak diambil, boleh membuat anda gelisah, memberi sakit kepala, menyebabkan kerap membuang air kecil yang boleh menyebabkan dehidrasi dan boleh menyebabkan masalah gastrointestinal - terutamanya bagi kita yang kerap bekerja. Satu cara yang baik untuk mengehadkan kafein anda ialah untuk mendapatkan secawan teh hijau dan bukan secawan kopi kedua atau sebagai minuman petang anda.
3. BERSENAM
Anda perlu bersenam untuk menyahtoksin dengan baik. Apabila anda bersenam mengeluarkan peluh dan berpeluh adalah satu cara di mana kulit menghilangkan beberapa toksin. Kulit mampu mengeluarkan logam seperti arsenik, plumbum dan merkuri melalui peluh. Sama seperti buang air besar dan berpeluh kencing adalah satu cara yang berkesan untuk detoksifikasi. Jadi bersenam bukan sahaja akan membantu anda untuk kekal sihat dan sihat tetapi akan membantu anda menyingkirkan toksin yang tidak diingini. 

4. EAT S.M.A.R.T


Guna pinggan yang kecil kerana ia memberi tanggapan kepada minda bahawa anda menikmati makanan dalam jumlah yang banyak. Ambil makanan dalam jumlah sedikit bagi setiap hidangan. Jangan penuhkan pinggan dengan makanan dalam satu masa. Jika teringin, ambillah hidangan yang belum dicuba selepas satu ketika. Hadkan pengambilan makanan yang tinggi dengan kalori. Tambah hidangan sayur dan buah. Sayur kaya dengan serat yang membantu pencernaan. Kawal pengambilan gula dalam setiap hidangan dan nikmati makanan anda dengan makan tanpa tergesa-gesa. 
5. MENGURUSKAN TEKANAN
Adalah penting untuk belajar bagaimana menguruskan tekanan. Yoga, bercuti, berjalan adalah cara mengatasi semua tekanan pada hari tersebut. Riadah adalah salah satu cara mengurangkan stress. Dengan bersukan badan menjadi sihat. Apabila beriadah kita menjadi lebih segar dan tenteram.

6. SET DETOKS SHAKLEE


Set detoks shaklee ini boleh diambil setiap hari sebagai supplemen pemakanan yang berzat dan ia membantu menangani toksin berlebihan dalam badan. Kesan optimum dari pengambilan set detoks ni antaranya seperti sistem penghadaman yang sihat, kulit lebih cantik, tenaga dapat ditingkatkan dan memberi tubuh badan yang sihat dan cergas. 



Anda boleh pilih untuk beli sendiri secara pantas melalui laman Shaklee atau boleh menghubungi saya untuk tujuan pembelian. Jika anda memilih untuk membeli sendiri, sila klik Beli Sekarang. Pembelian pantas menggunakan Visa atau Master Card (Debit / Credit Card)


Rahsia Jadi Ahli Shaklee Secara Percuma Terbongkar
Hubungi Saya :


FB Syuhana Yusof | 013-3555431 (sms/whatsapp) | yuna.stitchz@gmail.com
www.facebook.com/messages/FreeVitamins

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* COD - Skudai; Gelang Patah; Bukit Indah; Perling; Tun Aminah; Tampoi; Bandar Baru Uda; Kempas; Mount Austin, Larkin; Taman Pelangi; Permas Jaya; Ulu Tiram; Masai; Pasir Gudang; Johor Bahru amnya dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA.

0 comments:

Post a Comment

LINKIN WITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contributors